Je bent op deze pagina aanbeland omdat jij je afvraagt of het te doen is om zelf een ISO 9001 systeem op te zetten. Laat ik je meteen gerust stellen; Ja dat is heel goed zelf te doen (samen met ISOmanager, dat dan weer wel).
Zie je er tegenop om te beginnen met het opzetten van jullie ISO managementsysteem? Niet doen, nergens voor nodig! Wil je weten waarom ik dat zeg? Geef dan antwoord op de volgende vragen:
Eerste vraag:
Heb jij een goed idee wat klanten van jouw organisatie verwachten? JA / NEE
Tweede vraag:
Heb jij (of je management) de organisatie aardig onder controle? JA / NEE
Derde vraag:
Weet je waar jullie grootste risico’s en kansen liggen? JA / NEE
Vierde vraag:
Vind jij (en je collega’s) tevreden klanten belangrijk? JA / NEE
Heb je meerdere vragen met - JA - beantwoord? Dat dacht ik al! Jullie gaan voor tevreden klanten en jullie hebben het eigenlijk al best goed voor elkaar. In dat geval heb ik goed nieuws voor je. Jullie werken al voor een groot deel zoals bijvoorbeeld de ISO 9001 dat graag ziet.
Je hoeft jouw organisatie dus niet op zijn kop te zetten om het ISO 9001 certificaat te behalen. Het is meestal niet meer dan finetunen en de basis leggen om nog beter te worden. Dit neemt veel minder tijd in beslag dan dat de meeste beginnende kwaliteitsmanagers van te voren inschatten.
Hoe vaak heb jij deze vragen met -JA- beantwoord? Ben je benieuwd of het ook in jouw situatie gaat meevallen? Neem dan gerust contact met ons op.
Eerste vraag:
Heb jij een goed idee wat klanten van jouw organisatie verwachten? JA / NEE
Tweede vraag:
Heb jij (of je management) de organisatie aardig onder controle? JA / NEE
Derde vraag:
Weet je waar jullie grootste risico’s en kansen liggen? JA / NEE
Vierde vraag:
Vind jij (en je collega’s) tevreden klanten belangrijk? JA / NEE
Heb je meerdere vragen met - JA - beantwoord? Dat dacht ik al! Jullie gaan voor tevreden klanten en jullie hebben het eigenlijk al best goed voor elkaar. In dat geval heb ik goed nieuws voor je. Jullie werken al voor een groot deel zoals bijvoorbeeld de ISO 9001 dat graag ziet.
Je hoeft jouw organisatie dus niet op zijn kop te zetten om het ISO 9001 certificaat te behalen. Het is meestal niet meer dan finetunen en de basis leggen om nog beter te worden. Dit neemt veel minder tijd in beslag dan dat de meeste beginnende kwaliteitsmanagers van te voren inschatten.
Hoe vaak heb jij deze vragen met -JA- beantwoord? Ben je benieuwd of het ook in jouw situatie gaat meevallen? Neem dan gerust contact met ons op.